۱. قرآن کریم. ۲. آقایی، محمدرضا، «جستاری در جریان شناسی تفسیر معاصر با تأکید بر دیدگاه محمد احمد خلف الله»، پژوهشنامه علوم و معارف قرآن کریم، شماره۵، زمستان ۱۳۸۸ش، ص۱۲۱-۱۳۶. ۳. حنفی، حسن، الدین و الثوره، قاهره، مکتبه مدبولی، ۱۹۸۱. ۴. حنفی، حسن، الاسلام و الحداثه، لندن، نشر ساقی، ۱۹۹۰. ۵. خلف الله، محمد احمد، القرآن و الدوله، بیروت، دارالکتاب العربی، ۱۹۸۱. ۶. خلف الله، محمد احمد،النظام السیاسی الإسلامی للدوله القومیه، بیجا، نشر الکاتب ، ۱۹۶۶. ۷. خلف الله، محمد احمد، العروبه و الدوله العلمانیه، لبنان، نشر المستقبل العربی، العدد ۵، بیتا. ۸. خلف الله، محمد احمد، القرآن و التنظیم السیاسی، قاهره، نشرالکاتب، ۱۹۷۳. ۹. خلف الله، محمد احمد، آراء و مناقشات: التراث و التجدید، لبنان، نشرالمستقبل العربی، ۱۹۸۱. ۱۰. خلف الله، محمد احمد، مفاهیم قرآنیه، کویت، نشرعالم المعرفه، ۱۹۸۴. ۱۱. خلف الله، محمد احمد، وظیفه الدواه فی المجتمع قرآنی (۲)، قاهره، نشر الکاتب، ۱۹۷۳. ۱۲. طیب حسینی، سید محمود، «نقدی بر استدلال خلف الله در باب وجود قصه اسطورهای در قرآن»، مجله قرآن و شناخت ، شماره ۳، بهار و تابستان ۱۳۸۸ش، ص۱۴۴-۱۶۸. ۱۳. عبده، محمد، مقدمه شرح نهج البلاغه، قم، نشر المکتب الاعلام اسلامی، ۱۳۷۵ش. ۱۴. عرب صالحی، محمد و فریده پیشوایی، «منابع استنباط احکام از نظر محمد احمد خلف الله و نقد آن»، پژوهشنامه مطالعات تطبیقی مذاهب فقهی، شماره ۴، پاییز و زمستان ۱۴۰۱ش، ص۲۱۰ – ۲۳۴. ۱۵. عماره، محمد، الاعمال الکامله للامام الشیخ محمد عبده، بیروت، نشر المؤسسه العربیه، ۱۹۸۰. ۱۶. گلی، جواد و حسن یوسفیان، «جریان شناسی نومعتزله»، معرفت کلامی، ش۳، پاییز ۱۳۸۹، ص۱۱۵-۱۴۲.
|